مشاوره و تکمیل فرم ویزا

ویزا یک سند و مجوز رسمی برای سفر به یک کشور خارجی است که توسط سفارتخانه کشوری که قصد سفر به آن را دارید صادر می‌شود. بنابراین شما باید اطلاعات کافی در مورد مراحل، شرایط ، چگونگی و هزینه های  اخذ ویزا را داشته باشید. یکی از مهمترین مراحل درخواست ویزا، تکمیل فرم درخواست ویزا است که به صورت آنلاین یا کتبی، تکمیل و به مرجع مربوطه ارائه می‌شود.

گام نخست برای اخذ هرگونه ویزا اعم از ویزای توریستی، ویزای کار، اقامت و… دریافت فرم‌های درخواست مربوطه (Application Form) از طریق اینترنت و یا مراجعه به سفارتخانه‌ی مربوطه است.  تکمیل صحیح این فرم بسیار مهم است و در صورت پاسخ اشتباه حتی به یک سوال ، سفارت به راحتی پرونده را مردود خواهد کرد. تمامی سفارتخانه‌ها فرم‌های مخصوص به خود را دارند که متقاضی بایستی آن را دریافت نموده و پس از پاسخ به تمامی سوالات  در وقت مقرر به سفارت تحویل دهد.

کشورهای عضو پیمان شینگن از فرم درخواست ویزای شینگن واحدی استفاده می‌کنند.

مدارک لازم جهت درخواست ویزا با توجه به ماهیت آن و الزامات کشورمورد نظر ارائه میشوند . از جمله : پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی، فرم تکمیل شده درخواست ویزا ، مدارک اشتغال ویا تحصیل، مدارک مالی، عکس دیجیتالی و یا چاپی، دعوتنامه و بیمه دانشجویی و مسافرتی.لازم به ذکر است که ویزاها از نظر تعداد دفعات ورود و خروج نیز باهم متفاوت هستند و به دو گروه سینگل و مالتیپل تقسیم می‌شوند.

با اخذ ویزای سینگل ( single ) : مجوز یک بار ورود و خروج به کشور مقصد صادر خواهد شد و با اخذ ویزای مالتیپل ( multiple) :  مجوز چند بار ورود و خروج  به کشور مقصد صادر خواهد شد که زمان آن طبق مدت اعتبار ویزای مالتیپل خواهد بود.

روند دریافت ویزاها از جمله ویزای توریستی، ویزای دانشجویی، ویزای اقامتی ، ویزای کار ، ویزای درمانی و …. فرآیندی پیچیده است و ما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام، با کارشناسان ما در دارالترجمه جستار تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.